Asfalteringswerken kruispunt Groenendaallaan en Lambrechtshoekenlaan
Meer over
Vanaf vrijdag 26 september om 22.00 uur tot zondag 28 september om 18.00 uur sluiten we in Merksem het kruispunt van de Groenendaallaan en de Lambrechtshoekenlaan volledig af voor gemotoriseerd verkeer. Dat weekend voeren we asfalteringswerken uit zodat de afrit van de Bypass, de tijdelijke snelweg langs de R1, kan aansluiten op het kruispunt. Zo rijdt het verkeer vanaf eind oktober zowel over de Bypass als over de nieuwe afrit.
Vanaf vrijdag 26 september om 22.00 uur tot zondag 28 september om 18 uur sluiten we op de Groenendaallaan in Merksem het kruispunt met de Lambrechtshoekenlaan volledig af voor gemotoriseerd verkeer.
Wat betekent dit voor bestuurders?
- Oprit Merksem blijft enkel bereikbaar voor verkeer vanuit Noorderlaan.
- Via afrit Merksem kan je enkel links afslaan richting Noorderlaan.
Lokaal verkeer volgt de omleiding via de Masurebrug en Schijnpoortweg. Ook de bussen van De Lijn volgen een omleiding. Hierdoor worden de haltes in de Lambrechtshoekenlaan en aan station Luchtbal niet bediend. Check je route via de routeplanner van De Lijn.
De trambaan blijft wel geopend. Ook fietsers en voetgangers kunnen de werfzone steeds passeren.
Oprit Merksem blijft enkel bereikbaar voor verkeer vanuit Noorderlaan. Via afrit Merksem kan je enkel links afslaan richting Noorderlaan. Lokaal verkeer volgt de omleiding via de Masurebrug en Schijnpoortweg.
Groenendaallaan ter hoogte van Winterling afgesloten, woningen blijven bereikbaar
Om de veiligheid tijdens de werken te garanderen en sluipverkeer te weren uit de woonwijk Wijngaardberg
sluiten we de Groenendaallaan richting Noorderlaan af ter hoogte van Winterling. Bewoners tussen
Groenendaallaan 132 en het tankstation Lukoil zullen via Wijngaardberg hun woning kunnen bereiken.
Bypass maakt afbraak viaduct en bouw overkappingen mogelijk
Als grootste bereikbaarheidsmaatregel van de Oosterweelwerken houdt de Bypass tot het einde van de Oosterweelwerken het snelwegverkeer maximaal uit de woonwijken van Deurne en Merksem.
Van zodra het eerste deel van de Bypass klaar is, start de afbraak van het bestaande viaduct en de bouw van de tunnels en sleuven voor de nieuwe verdiepte Ring. Vanaf 2033 rijd je dan over een gloednieuwe Ring en kan de Bypass weer verdwijnen. Zo komt er meer ruimte voor parken en groen en kunnen zowel bewoners als bezoekers genieten van een gezondere leefomgeving.