Render oosterweel

Afrit 7 Sint-Anna Linkeroever sluit woensdagavond 14 september definitief voor aanleg geluidsberm

Meer over

Woensdagavond 14 september sluiten we afrit 7 Sint-Anna Linkeroever definitief af. Vanaf 15 september starten we namelijk met de bouw van geluidsschermen langs de R1 én de geluidsberm ter hoogte van het knooppunt Sint-Anna. Die zullen ook Linkeroever in de toekomst afschermen van de geluidsoverlast van de snelweg.

In het voorjaar van 2021 verlegden we afrit 7 Sint-Anna Linkeroever. Tijdens de bouw van het nieuwe knooppunt Sint-Anna (E34xR1) zorgde die tijdelijke afrit voor een verbinding tussen de E17 en Linkeroever. Eerder dit jaar namen we de nieuwe afrit Zwijndrecht en verbindingsweg in gebruik. Deze vormt sindsdien de definitieve route voor verkeer tussen de E17 en Linkeroever. 

Op 15 september starten we aan de zijde van Linkeroever met de bouw van de groene geluidsberm langs het knooppunt Sint-Anna. Deze berm wordt gebouwd met extern aangevoerde grond. Zo verminderen we de geluidsoverlast van de snelweg op Linkeroever en de natuurgebieden in de buurt. Omdat afrit 7 in de weg ligt voor de bouw van deze geluidsberm, wordt die vanaf woensdagavond 14 september, 21u definitief afgesloten. 

22-09-05-ecoduct-stanna-foto-28.jpg
Afrit 7 Sint-Anna Linkeroever (de baan die rechts op de foto naar rechts buigt) sluit vanaf woensdagavond 14 september, 21 u, definitief voor de bouw van een groene geluidsberm. Deze zal Linkeroever en de natuurgebieden afschermen van de geluidsoverlast van de snelweg.

Hoe rijd je van de E17 naar Linkeroever?

Je verlaat de E17 via afrit 17 Zwijndrecht en gaat meteen links de nieuwe tunnel onder de snelweg in. Vervolgens rijd je rechtsaf de nieuwe verbindingsweg op. Voor het nieuwe parkeergebouw - aan het eerste kruispunt - ga je links om de Blancefloerlaan en Linkeroever te bereiken. Kom je uit de Kennedytunnel, dan neem je afrit 6 Linkeroever.

afsluitenafrit7sint-annalinkeroever.jpg

Minder geluidsoverlast, betere bereikbaarheid

Met de Oosterweelwerken maken we het aangenamer om in de omgeving te wonen, werken en op bezoek te komen. Dat doen we onder andere door de snelwegen in te bedden met hoge geluidsschermen en groene geluidsbermen. Langs het knooppunt Antwerpen-West komt een groene zone van liefst 18 ha. En het Ringfietspad wordt doorgetrokken van de Kennedytunnel, over de R1 en parallel met de snelwegen tot aan de fietskoker van de Scheldetunnel. 

Bekijk hier het toekomstbeeld

Gerelateerd nieuws