Het komt stap voor stap dichterbij: in 2025 gaat het viaduct van Merksem tegen de grond. In de plaats bouwen we een nieuwe snelweg in een sleuf in de grond. De nieuwe, verdiepte snelweg krijgt ook groene bermen en geluidschermen. Op verschillende plaatsen loopt hij zelfs door tunnels onder grond. Je hoort en ziet het verkeer niet meer en er komt plaats vrij voor nieuwe parken en veilige fiets- en voetpaden.

Het Viaduct van Merksem afbreken is een enorme onderneming. Het verkeer moet blijven rijden tijdens de werken, maar in woonwijken houden we het graag zo rustig en veilig mogelijk. Daarom bouwen we eerst een tijdelijke snelweg naast de bestaande Ring: de Bypass. 

Dit voorjaar dienen we de aanvraag voor de omgevingsvergunning in om het noordelijk deel van de Bypass te bouwen. Dit is het deel van de Ring tussen de 
Jozef Masurebrug in Merksem en het Sportpaleis in Deurne. Enkele weken later start de stad Antwerpen een openbaar onderzoek.

Wil je hier meer over weten? Heb je een vraag? Wij staan tijdens deze infosessie voor je klaar met presentaties, kaartmateriaal en 360* beelden.

Deze infosessie gaat door bij maatwerkbedrijf Stroom Maatwerk in Merksem 

Bypass overzichtsbeeld
Bypass overzichtsbeeld