[t001_01_main.tpl.php]

Sorry, je moet je browser updaten.

Je gebruikt een verouderde versie van je browser. Update je even? Dan kan je onze site vlot bezoeken.

www.browsehappy.com

Aansluitingspunt Linkeroever (Blancefloerlaan)

Vanaf de Blancefloerlaan rij je via aansluitingslussen de nieuwe verbindingsweg op. In de zuidelijke aansluitingslus komt een nieuwe park&ride-zone die plaats biedt aan 1500 wagens.

De bestaande op- en afrit 6 Linkeroever, die de Blancefloerlaan verbindt met de R1/Kennedytunnel, verdwijnt. Zo worden de woonkernen van Linkeroever en Zwijndrecht ontlast en wordt de omgeving rond de nieuwe Regattasite een stuk (verkeers)rustiger.

Wie de snelweg wil bereiken, doet dit via de nieuwe verbindingswegVanaf de Blancefloerlaan rij je via aansluitingslussen naar de nieuwe verbindingsweg. Die bevinden zich aan de kant van Zwijndrecht. 

Vanaf de Blancefloerlaan kan je de E34 en de E17 niet meer rechtstreeks oprijden. Wil je vanaf Linkeroever toch de snelweg op? Dan heb je drie mogelijkheden:

  • Je neemt de verbindingsweg in noordelijke richting tot aan het aansluitingspunt Waaslandhaven-Oost. Van hieruit kan je de E34 in beide richtingen oprijden.
  • Je kan ook de verbindingsweg oprijden in zuidelijke richting tot aan het kruispunt waar je de oprit richting Kennedytunnel nemen.
  • Of je volgt de verbindingsweg verder in zuid-westelijke richting tot het aansluitingspunt Zwijndrecht. Hier kan je de E17 naar Gent oprijden.

Route van Linkeroever naar de E34 richting KnokkeRoute van Linkeroever naar de Kennedytunnel

Route van Linkeroever naar de E17 richting Gent

P+R Linkeroever

In de zuidelijke aansluitingslus tussen de verbindingsweg en de Blancefloerlaan, komt een nieuwe park&ride-zone: P+R Linkeroever

Impressie van de ligging van de nieuwe P+R Linkeroever aan de Blancefloerlaan, vanaf het knooppunt Sint-Anna Linkeroever. De nieuwe verbindingsweg is de uiterst rechtse verticale rijbaan op deze foto.

Deze parkeerzone aan de Blancefloerlaan zal uitgerust worden met een parkeergebouw dat bestaat uit 6 verdiepingen. Dit is nodig om bijkomende park&ride-capaciteit te voorzien op Linkeroever. De parking zal plaats bieden aan:

  • circa 1500 wagens. Hiervan worden aanvankelijk 150 plaatsen uitgerust met een e-oplaadpunt. Dit kan doorheen de tijd oplopen tot 750 e-oplaadpunten.
  • 15 deelauto's
  • 150 fietsen
  • 30 deelfietsen

Het gebouw moet maximaal passen in de groene omgeving. Daarom zal het opgetrokken worden uit een combinatie van beton én van houten balken en kolommen

Daarnaast wordt de bestaande keerlus voor de tram ter hoogte van de Gazet van Antwerpen verlegd naar deze zone. Zo krijgen de gebruikers van het park&ride-gebouw een uitgebreid tramaanbod en kunnen zij eenvoudig overstappen van auto naar openbaar vervoer of fiets.

Impressie van de buitengevel van P+R Linkeroever (simulatiebeeld door ATLAS/HUB)

Impressie van de binnenkant van P+R Linkeroever (simulatiebeeld door ATLAS/HUB)

Fietsonderdoorgang P+R Linkeroever (simulatiebeeld door ATLAS/HUB)

[/t001_01_main.tpl.php]